Klantverhaal-Aeres-Hogeschool-Dronten

Aeres Hogeschool Dronten

“Het is efficiënt, praktisch en snel op te zetten. De implementatie was zo geregeld! Als Hogeschool in de agrarische sector, hebben we allerlei materialen die zowel de studenten als docenten voor projecten gebruiken. Denk aan scheppen, maar ook meer high-tech meetapparatuur wat voor bijvoorbeeld bodemonderzoek wordt gebruikt.

Voordat we met Gereedschapbeheer.nl werkten, was onze opslagruimte voor deze materialen een grote chaos. We wisten niet wat er lag, hoeveel er lag en of het onderhoud nodig had. Regelmatig zijn we daardoor materialen kwijt geraakt. We hadden helemaal geen zicht op wie wat en wanneer leende.

We wisten dat dit anders moest en zijn op zoek gegaan naar een oplossing. Toen we Gereedschapbeheer.nl tegenkwamen werden we meteen enthousiast.

Nu werken we inmiddels twee jaar met Gereedschapbeheer.nl en hebben onze materialen goed op orde. In het systeem zien we precies wat er is, hoeveel er van is en wat er uitgeleend is. Studenten kunnen bij ons materialen reserveren voor bepaalde projecten. Hier koppelen we ook een retourdatum aan, de datum waarop de spullen weer ingeleverd moeten worden. Als deze datum verloopt, zien we dit in het systeem en kunnen we de student eenvoudig een herinnering sturen.

Alle materialen zijn voorzien van een QR-code, waardoor je de spullen ook eenvoudig kunt herkennen. Als je per ongeluk een schep mee naar huis neemt, zie je thuis al gauw dat deze van de Hogeschool is.

Het systeem is efficiënt, praktisch en snel op te zetten. De implementatie was zo geregeld!”

Svenja Hagedoorn
Teamleider Tuin Akkerbouw Ondernemerschap
Aeres Hogeschool Dronten

G4S-logo

G4S Businessunit Fire & Safety

“Enorme tijdsbeparing”

“Vanuit onze Businessunit worden zo’n 450 professionals gedetacheerd in de petrochemische industrie in binnen- en buitenland. Dat varieert van brandwachten en middelbaar veiligheidskundigen (MVK) tot deskundig leidinggevenden in projecten (DLP’s). Het beheer van onze materialen kostte ons voorheen enorm veel tijd. Elk onderdeel had een eigen Excel-sheet en moest handmatig worden beheerd. Bovendien was niet altijd duidelijk welk gereedschap zich waar bevond. Ook ontbrak een automatisch signaleringssysteem voor de keuring van materialen.

Bij de kennismaking met Gereedschapbeheer waren we direct enthousiast over de demo-versie en de daarbij horende uitleg.

De overgang van het oude systeem naar de nieuwe tool verliep vrijwel geruisloos en sloot goed aan op ons oude systeem. Na enkele aanpassingen van de oude Excel-sheets werden alle gegevens probleemloos in de nieuwe tool geïmporteerd.

We werken sinds begin 2012 met Gereedschapbeheer en het ‘gemak’ is voor ons het allergrootste voordeel. Het systeem werkt feilloos, er zijn nauwelijks vragen. Als er al eens zaken onduidelijk zijn, worden deze snel en adequaat opgelost. Al onze materialen zijn direct opgenomen in de tool. Van gasmeetapparatuur tot explosieveilige communicatiemiddelen. We hebben destijds gekozen voor een vrij uitgebreide versie en maken van steeds meer faciliteiten gebruik. Denk daarbij o.a. aan het gebruik van barcodes, het genereren van keuringsrapporten, toegangspasje etc. Kortom, we zijn erg gelukkig met ons waterdichte, actuele overzicht van de materialen op alle vestigingen. Het systeem bespaart ons enorm veel tijd!”

Jack Velthuizen
Beheerder materiaal & middelen
G4S Businessunit Fire & Safety

Amels-logo

Amels Yachtbuilding

“Met minder handelingen en foutloze registratie!”

“In de tijd dat Amels nog een relatief klein bedrijf was, volstond een aantal Excelbestanden voor het beheer van onze gereedschappen. Met de groei van onze organisatie, hadden we behoefte aan een systeem, om – met zo weinig mogelijk handelingen – de keuring van onze hijsmiddelen en de registratie van onze materialen up-to-date te houden.

We werken sinds 2010 met vijf collega’s op uiteenlopende locaties met Gereedschapbeheer. De overgang verliep destijds vrijwel vlekkeloos. Onze oude Excelbestanden werden makkelijk ingelezen. Na een korte training door Edwin Meijer konden we direct aan de slag met het nieuwe systeem. Naast de standaardmogelijkheden, zijn we ook erg content met de speciale projectenmodule. Deze is voor ons op maat ontwikkeld en maakt het mogelijk dat we per project ook financieel inzicht hebben in de materialen. En het is bijzonder prettig dat we automatische ‘reminders’ ontvangen als het tijd wordt onze hijsmiddelen te laten keuren. We maken steeds meer gebruik van de vele mogelijkheden van het systeem. Zo zijn we nu bezig de keuringsapparatuur te koppelen. Daarmee krijgen we direct inzicht in de laatste keuringsresultaten.

Het systeem is praktijkgericht en de online opzet maakt het mogelijk dat we op elke gewenste plek informatie kunnen toevoegen of ophalen. Sinds kort werken we met barcodes en dat levert opnieuw een ongekende tijdsbesparing op. Met veel minder handelingen kunnen we nu vertrouwen op een betere en foutloze registratie. Intern wordt het systeem dan ook op handen gedragen. Onze medewerkers weten altijd waar de materialen zich bevinden en men houdt elkaar scherp op het juiste beheer en de registratie. Kortom, een ideaal registratiemiddel.”

Dennis Geertse
Warehousemanager
Amels Yachtbuilding

AEB-logo

Afval Energie Bedrijf Amsterdam

“Waardevolle managementrapportages”

Het Afval Energie Bedrijf Amsterdam is onlangs gestart met het uitrollen vaneen nieuw systeem van Gereedschapbeheer. Ruim vijftig medewerkers, verspreid over verschillende disciplines, gaan werken met de tool.

“Een spannende uitdaging. Maar wel een uitdaging waarin we alle vertrouwen hebben.” Aan het woord is de heer M. van Vierzen, belast met onder andere de inkoop en keuringen van technische gereedschappen en meetapparatuur voor het bedrijf. “Vanuit Gereedschapbeheer krijgen we alle medewerking en een goede begeleiding. Zij zorgen ervoor dat onze mensen getraind worden, zodat we goed beslagen ten ijs komen. Een deel van de gebruikers heeft al een training gehad. We zijn ervan overtuigd dat het ontwikkelde systeem perfect aansluit bij onze organisatie. Tijdens de training viel op hoe gebruiksvriendelijk het systeem is. Bovendien zijn de mensen van Gereedschapbeheer altijd te bereiken. Onze medewerkers zijn – mede door deze begeleiding – erg enthousiast om met de tool aan de slag te gaan.

Nu de pilot bijna is afgerond, kunnen we in één keer uitbreiden naar alle gebruikers. We gebruiken Gereedschapbeheer voor zowel het beheer van gereedschappen, keuringen, kalibratie, onderhoud als kostenbeheersing. Wij werken vanuit diverse afdelingsmagazijnen die de diverse gereedschappen uitgeven aan onze mensen ‘in het veld’. Met de nieuwe tool hopen we een nog beter inzicht te krijgen in de locatie van onze gereedschappen. Er was bovendien behoefte aan een automatisch systeem voor het tijdig uitvoeren van keuringen. Het automatische reminder-systeem voorziet wat dat betreft in een behoefte. Enkele onderdelen zijn voor ons op maat gemaakt. Door de uitgebreide managementrapportage kunnen we het systeem als sturingsmechanisme gebruiken.”

M. van Vierzen
Inkoop Technische Dienst
Afval Energie Bedrijf Amsterdam

Keurspecialist-logo

Keurspecialist

“Van papierberg naar gebruiksgemak voor onze klanten.”

Keurspecialist is een bedrijf dat zich expliciet bezighoudt met het keuren van arbeidsmiddelen volgens de Arbowet. Directeur Peter van den Hurk: “Door de groei van ons bedrijf werd het steeds moeilijker om alle administratie tijdig en correct te verwerken. Kortom, de avonden werden te kort. Daarnaast was het moeilijk om alle administratie op de juiste plaats te krijgen bij onze klanten. Immers, zowel de leidinggevende op kantoor, als de werknemers die elders aan het werk zijn dienden op de hoogte te zijn. Er ontstond een enorme papierberg. Toen zijn wij op zoek gegaan naar een online web applicatie waarbij alle administratie op een efficiënte manier verwerkt kon worden.”

Na diverse gesprekken met bureaus die een (kostbare) maatwerk oplossingen wilden ontwikkelen, zag Van den Hurk een tweet van Gereedschapbeheer: “Die gaf mij veel vertrouwen. Het was direct duidelijk dat Gereedschapbeheer de testinstrumenten aan een online applicatie koppelde. Dat was voor ons het bewijs dat we met een ervaren partij te maken hadden, die verstand van zaken heeft. Bovendien garandeerde Gereedschapbeheer de veiligheid van het systeem.”

Het contact was snel gelegd en de online webapplicatie bleek in de praktijk te doen wat het beloofde. Van den Hurk: “Voor ons is het gebruiksgemak voor onze klanten heel belangrijk. Onze opdrachtgevers kunnen nu op locatie – met bijvoorbeeld hun mobiel – laten zien dat hun gereedschap gekeurd is. Bovendien hebben ze direct zicht op hun online administratie en kunnen informatie downloaden. Dit hele proces werkt dankzij Gereedschapsbeheer volledig digitaal. Ook voor het milieu een goede oplossing. Daarnaast waarderen wij de service van Edwin Meijer en zijn collega’s. Bij vragen kunnen wij altijd bellen of sms’en. De communicatie verloopt vlot en dat werkt bijzonder plezierig.

Kortom, voor ons maakt Gereedschapbeheer het mogelijk om op een efficiënte en veilige manier digitale gegevens over te brengen naar onze klanten. Het is een zeer gemakkelijke en klantvriendelijke webtool; je hebt er geen opleiding voor nodig. Onze opdrachtgevers kunnen gewoon hun eigen computer gebruiken, alle informatie is direct online beschikbaar!”

Peter van den Hurk
Eigenaar
Keuringsbedrijf Keurspecialist

BAM-techniek-logo

BAM Techniek

“Enkele maanden geleden zijn we als regio overgestapt van onze vorige leverancier naar Gereedschapsbeheer.nl, mogelijk dat de overige regio’s ook gaan aanhaken. De voordelen t.o.v. onze vorige leverancier zijn de eenvoud en het bediengemak. Bijvoorbeeld door het eenvoudig aanmaken van gast accounts voor onze medewerkers is de beleving bij onze mensen over waar ze nu verantwoording op hebben fors toegenomen, met nu al merkbaar resultaat, vermissing en verloren gereedschap neemt af. In het verleden hebben we wensen bij onze vorige leverancier neergelegd om de programmatuur aan te passen op sommige onderdelen, meestal resulteerde dit in een negatieve reactie. Recentelijk hadden we de wens om binnen Gereedschapsbeheer.nl meerdere basismodellen gelijkertijd te kunnen aanpassen, bijvoorbeeld categorieën. Binnen twee weken was deze wijziging doorgevoerd en operationeel! Daarnaast is het eenvoudig om een kostenuitdraai te maken per project of medewerker aangaande de “huur” van het projectgereedschap per projectnummer. De functionaliteit ten opzichte van onze vorige leverancier is zeker gelijkwaardig, echter behoeven de mensen die er gebruik van maken geen opleiding c.q. cursus te volgen!

De implementatie ging zeer voorspoedig. Een kopie van onze oude database is ingelezen en was binnen een week operationeel. Al met al hebben we een zeer prettige samenwerking met Jim en Edwin, korte lijnen, duidelijke afspraken.

Bovenstaande is slechts een weergave van e.e.a., als directie team van regio Amsterdam zijn we zeer content met onze keuze”

Mees Hazeleger
Unit Manager
BAM Techniek Regio Amsterdam

Cofely-logo

Cofely Energy & Infra

“Gereedschapbeheer.nl is zeer laagdrempelig en binnen enkele minuten uit te leggen. Wij hebben barcodes op ons gereedschap aangebracht waardoor ons gereedschap eenvoudig is te identificeren. Onze medewerkers kunnen op elke gewenste plek inloggen om een bepaald type gereedschap te traceren. Een internetverbinding is voldoende. Voorheen waren daar vele telefoontjes met daarmee belaste collega’s voor nodig. De ingebouwde catalogus met illustraties van de gereedschappen werkt bovendien zeer gebruiksvriendelijk. Het is een adequaat controle-instrument. Onze mensen zijn zich inmiddels veel bewuster van de kosten en het efficiënte gebruik van gereedschap. Het systeem geeft ons bovendien inzicht in de kosten en het gebruik van ons gereedschap. Daar stemmen wij investeringen op af. De database wordt geïmporteerd naar onze financiële administratie, waardoor de kostendoorberekening naar de projecten eenvoudig is. Er is veel interactie met Gereedschapbeheer.nl. Zo blijft onze applicatie voor Gereedschapbeheer.nl goed afgestemd op onze specifieke situatie. De prijs/kwaliteit-verhouding is dan ook absoluut zeer goed te noemen”

Siem Vriend
Hoofd afdeling Inbedrijfstelling
Cofely Energy & Infra

Qumey_metaal_logo

Qumey

“Wij waren op zoek naar een software tool waarmee wij op een zeer eenvoudige wijze het beheer van onze arbeidsmiddelen, in 1 oogopslag, kunnen managen. Immers is het kwijt raken van gereedschap een kostbare aangelegenheid en is het keuren door ons beter in te plannen als we weten waar onze middelen zich bevinden. Na op het internet rond te hebben gekeken, vonden wij Gereedschapbeheer.nl en direct bij het eerste contact bleek de kracht van dit bedrijf. No-nonsense en heel erg flexibel. Hoe wij zaken doen met onze klanten, zo verwachten wij dezelfde daadkracht van onze leveranciers.”

Mark Meijers
Directeur
Qumey

shell logo

Shell

“In onze dagelijkse werkzaamheden liepen we vaak tegen het feit aan dat wij niet wisten waar ons gereedschap zich bevond. Aangezien dit kostbare arbeidsmiddelen zijn, was de noodzaak aanwezig om op zoek te gaan naar een geautomatiseerd systeem. Gereedschapbeheer.nl voldoet precies aan onze wensen omdat de applicatie simpel is en ook op maat kan worden gemaakt. Het mooiste vind ik het automatische email notificatie systeem die aangeeft welk gereedschap wanneer moet worden gekeurd. Omdat Gereedschapbeheer.nl een klein bedrijf is die erg sterk op de kosten let en waarbij je de directeur en eigenaar zelf nog aan de lijn krijgt, hebben we aangegeven mee te willen werken om dit tot een succes in de markt te laten zijn. Het werken met Gereedschapbeheer.nl bevalt ons dermate goed dat we inmiddels ook voor onze vestiging in Houston een abonnement hebben afgesloten.”

Marcel van der Hulst
Engineer
Shell